1 dec. 2009

Patutul bebelusului: clasic, de lemn sau modern, pliabil?

Cand am inceput sa ma gandesc la cum voi amenaja spatiul bebelusului, gandurile si privirile-mi erau atrase de patutul clasic de lemn, parandu-mi-se ca e mai de bun gust, decat cel modern, pliabil, care-mi parea putin chicios. Dar am avut apoi ocazia sa particip la un curs de puericultura sustinut de un doctor pediatru, fapt care a avut menirea sa ma lumineze asupra catorva lucruri, printre care si patutul.
Mai tarziu, intr-adevar, am inceput si eu sa-i apreciez calitatile, dincolo de acel aspect de textil, intre mobila de lemn...


1. Este foarte usor de manuit, de mutat prin camera, preferand sa-l pun intr-un loc mai intunecat atunci cand doarme copilul sau sa-l trag la lumina, cand copilul se joaca.


2. Copilul, chiar si pana la varsta de un an, trebuie dus la mare, munte. Daca stai intr-un oras poluat, atunci ma gandesc eu ca este benefic sa duci copilul cat mai mult la munte, la bunici, undeva la tara. Oricand pleci undeva cu el, ca mergi la un hotel sau la rude, se pune problema spatiului in care bebelusul va dormi, mai ales daca doriti sa nu-l invatati sa doarma cu voi, lucru care uneori poate fi oricum periculos. Patul pliabil rezolva aceasta problema. Am fost plecati de multe ori si mereu am luat patutul cu noi. Pentru bebelus schimbarea locatiei in sine tot reprezinta ceva nou, pe cand patutul ii poate conferi totusi un sentiment familiar.


3. Copilasul meu a inceput sa se ridice in genunchi si ii place foarte mult sa se bataie in fata si in spate, sa se arunce in fata etc. De multe ori, in aceasta joaca a sa, a dat cu capul de tablia de lemn de la patul nostru. Acest fapt ne produce un sentiment de disconfort si nu pot sa nu ma intreb cum e daca toata ziua copilasul s-ar juca intr-un patut de lemn si ar mai incepe apoi, pentru a atrage atentia, sa isi bage piciorusele printre gratii, existand riscul chiar sa ramana intepenit.

Acestea sunt punctele mele pro patut pliabil ;)

Astept si pareri contra sau pareri pro patut de lemn ;)

4 comentarii:

  1. Ana
    Buna. Da intradevar patutul pliabil este ff. bun atunci cand pleci in concediu dar ptr. acasa dupa parerea mea este cel mai indicat din lemn. Eu il am din lemn cu saltea din nuca de cocos si pot sa spun ca a dormit f. bine in el. In legatura cu bagatul picioruselor in gratii, da le baga dar tot asa de usor le si scoate, in plus poti sa pui niste aparatori ptr a nu se lovi la capsor si totul este ok.

    RăspundețiȘtergere
  2. nu pot sa dau sfaturi in aceasta privinta...doar pot sa spun si si cumnata mea are un bebe de 3 luni si are un patut pliabil de lemn.....
    salutari si daca te intereseaza pot sa-ti dau id-u ei de mess poate mai discutati si de ce nu ....schimbati parari........
    salutari !

    RăspundețiȘtergere
  3. Chiar interesante framantarile viitoarei mamici, noi barbati intram pe net mugurgrup . ro comandam patutul din lemn si dupa ce se naste bebe, incepe sa mearga ne dam seama ca am facut cea mai buna alegere.

    RăspundețiȘtergere
  4. Saltea de cocos poti sa pui si in patul pliabil. Ideea de a avea doua pututuri, unul calsic acasa si unul pliabil pt concediii, nu rezolva problema confortului psihic al copilului in momentul in care el schimba mediul. Daca el este pus in patul in care doarme zi de zi, ii este mai usor sa adoarma/acomodeze intr-un mediu nou. Daca ii schimbi si mediul si patutul, atunci el va avea sentimentul de instabilitate/agitatie. Inchipuiti-va ca se trezeste singur si totul este necunoscut pt el.

    RăspundețiȘtergere