29 nov. 2009

Premergatorul: da sau ba?

Ca multe mamici, ma gandesc cum sa vin in intampinarea nevoilor copilasului meu. Asa ca ma gandeam cu drag la perioada premergatorului, ca avea sa reprezinte o noua etapa si o noua lume de descoperit, pentru fetita mea, pe langa principalul scop: acela de a o ajuta sa mearga.
Mai vorbesc si eu cu diverse cunostinte si incep sa aud, de la unele dintre ele, ca totusi premergatorul poate cauza, ca unii copii si la 6 ani mai fac terapie pentru a-si tratata coloana. Pe de alta parte, alti parinti sustin ca si ei au fost crescuti in premergator (cei de pana la 30 de ani) si ca nu au nimic si nici pustii lor.
La varsta de 7 luni, a avut loc si un targ, numai bine de cumparat cele costisitoare pentru o noua etapa: masuta de alimentatie, olita (ca de, stam in fund) si premergator. Dupa ce vazusem pe piata cel mai indicat ca si calitate, in primul rand si apoi, in mod ciudat, si ca pret cel mai indicat mi s-a parut cel de la chico. Pe care l-am gasit la targ cu o reducere de 30%. Daca stii sa te invarti, ai rabdare sa vezi mai multe produse din aceeasi categorie, cu aceleasi functionalitati, poti constata ca gasesti la aproape jumate de pret un produs similar, cu aceleasi functii. Asa ni s-a intamplat la masa de alimentatie.
Dar, revenind la premergator, mama insista sa sun doctorita sa o intreb totusi la ce varsta e bine sa inceapa copilasul sa-l foloseasca. Doctorita, nu ma lasa sa termin intrebarea si-mi spune: Nu exista doctor care sa recomande premergatorul. Printre altele, el poate deforma articulatiile.
Eu premergatorul l-am luat :(, altii copii l-au folosit, asa ca ma gandesc, ca putin mai tarziu, fara sa fac abuz, o sa imi las fetita sa exploreze putin lumea cu el ;)

5 comentarii:

  1. Ca multe alte mamici...sau mai corect spus "proaspete mamici" ai impresia ca deja ai o experienta foarte bogata in "domeniu" si ar fi cazut sa incepi impartasirea experientei cu alte mamici sau viitoare proaspete mamici.

    Din punctul meu de vedere asta este un efect negativ a ceea ce eu numesc "statul degeaba acasa" si cocolositul copilului.

    revenind insa la tema discutiei eu spun DA! Dar nu mai mult de 10 - 15' pe zi. Ca orice alta inventie a parintelui modern...este buna dar fara excese, Intr-adevar, dauneaza copilului, mai ales ca acest obicei de mers cu premergator creeza adevarati balerini din copiii nostrii - vezi anumiti copii de 1an care merg de manuta cam prea mult pe varfuri.

    Este de inteles ca mai ai nevoie de citeva minute de liniste in care sa lasi copilul jos din brate pentru a face diverse activitati. Dar, sfatul meu este, ca atunci cind reglezi premergatorul, copilul sa nu stea in fund si sa atinga abia cu varfurile pamintul...ci invers. Sa stea pe piciorusele lui si doar cind oboseste sa se aseze ca pe un scaun.

    success in demersul tau!

    RăspundețiȘtergere
  2. E greu de spus daca e bine sau nu sa folosesti premergatorul...Eu l-am folosit. Sau, mai bine zis, l-a folosit bebele meu. De ce i l-am cumparat? Pentru ca eram pe punctul de a face hernie de disc din cauza tinutului in brate a unui copil de aproape 10 kg.
    Totusi, nu am abuzat de el, pentru ca stiam ca va deveni "balerin". Cert e ca Danut s-a simtit foarte bine in el, avand o libertate de miscare deplina. Momentul in care l-am pus in premergator a fost insa destul de intarziat, adica pe la 9 luni si ceva, deoarece fiind un copil grasut, nu am vrut ca noua pozitie sa-i afecteze coloana. Si l-am fixat cat mai jos posibil, astfel incat sa calce cu tot piciorul (ceea ce nu s-a prea intamplat in realitate, pentru ca atunci cand il impingea, se sprijinea pe varfuri).
    Concluzia: Danut are si acum tendinta de a merge pe varfuri atunci cand merge repede, dar, daca merge incet, calca pe toata talpa. Griji nu imi fac pentru ca asta s-a intamplat tuturor copiilor mici pe care ii cunosc si care au folosit premergatorul, iar care atunci cand au mai crescut putin au inceput sa mearga normal.

    RăspundețiȘtergere
  3. Raspuns pt Nick:

    Referitor la blog:
    In niciun caz nu am spus ca am o experienta bogata. Si nu cred ca mamicile "batrane" cat timp au crescut, la vremea lor, copii nu au impartasit si ele experientele cu altele, in vederea de a gasi noi solutii, raspunsuri sau pentru a cauta ce i se potriveste mai bine copilului sau. Blogul nu se vrea un blog de "sfaturi", ci o comunicare libera intre mamici. Caci teorii gasim mai mult sau mai putin ;)

    Referitor la premergator: multumesc ca ai impartasit cu noi parerea ta ;)

    RăspundețiȘtergere
  4. Dupa parerea mea nu este indicat si o spun din proprie experienta. De ce? ptr. ca poate incepe a merge pe varfuri sau in X. Da intradevar este bun atunci cand nu ai cu cine sa lasi copilu si trebuie sa mai faci una alta prin casa, atunci da te ajuta ff. mult. In plus de asta copilu se invata si putin mai puturos, ptr ca este obisnuit sa fie sustinut sau daca a obosit se poate aseza ff repede jos. Acum parerile difera dar eu ca mamica sincer nu prea il recomand.

    RăspundețiȘtergere
  5. cumnata mea are o fetita de aproape 2 ani si mi-a spus ca folosirea premergatorului a fost o mare greseala - cea mica a invatat mai greu sa mearga si a fost mai nesigura mult timp din acelasi motiv pe care l-a enuntat toata lumea - in loc sa mearga pe toata talpa au tendinta sa paseasca asa cum au invatat in premergator adica pe varfuri ;)

    multa bafta ca noi mai avem pana atunci de mncat cateva biberoane :))

    RăspundețiȘtergere