23 mai 2010

Atentie la alimentele pentru bebelusi!!!!

Cum fetita mea a crescut, m-am gandit sa trecem si noi pe biscuiti, ca sa avem ce rontai la gustare, sa ne mai formam si obiceiul de a roade. Asa ca m-am indreptat spre raionul cu alimente pentru bebelusi, unde alaturi de laptele formula, cereale, borcanase cu mancare am gasit si biscuiti de diverse tipuri si preturi, erau si bio, erau si cu ciocolata si erau si mai ieftini. Vazandu-i pe cei mai "accesibili" ca pret, mi s-a parut prea mare diferenta si m-am apucat sa citesc. Printre alte cateva denumiri chimicale, primul care m-a frapat a fost: metabisulfitul de sodiu. Mi s-a parut incredibila denumirea acestui aditiv, astfel incat am verificat pe internet care sunt efectele acestuia: împiedică fixarea vitaminei B1, producând şi crize de astm, dureri de cap, ameţeli şi dureri intestinale.

Uau!!! Am zis, cum e posibil sa se comercializeze asa ceva mai ales cand e vorba de puii de om? Uite ca totusi in tara noastra e posibil. Deci de acum nu o sa mai am incredere ca orice este destinat consumului copilului pot sa-i si dau cu incredere.

Vorbind mai de mult cu pediatra mi-a spus ca pot sa am incredere in borcanasele cu mancare pentru bebelusi. E adevarat ca nu am gasit pana acum "impedimente". Cand am continuat diversificarea pe timp de iarna, mi-a spus sa nu folosesc legume conservate, pentru ca au tot felul de aditivi, ci mai curand legumele congelate in pungi. Mai multi pediatri recomanda eliminarea din dieta, pe timp de iarna si primavara, a piersicilor si caiselor din comert, pe motiv ca au un continut ridicat de ingrasaminte chimicale.

Bineinteles ca fiecare mamica va lua decizia care i se pare cea mai buna pentru puiul ei. De exemplu o mamica mi-a comunicat ca ea nu-si va feri copilul de noxe si alte chestii de genul acesta, pentru ca asa el va capata imunitate. Dar, eu raman la parerea ca organismul se "adapteaza" la poluare si aditivi chimici uneori prin formarea celulelor canceroase.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu